Betrokken en eerlijk begeleiden we jouw organisatie en je medewerkers op het gebied van verzuim.
Langdurige ziekte is voor niemand prettig. Arboservice biedt gecertificeerde arbodienstverlening en vanuit die rol begeleiden we het verzuimproces binnen jouw organisatie met veel betrokkenheid. Doordat we in onze werkzaamheden en adviezen rekening houden met de belangen van zowel werkgever als medewerker, zijn we in staat om – samen met de verschillende betrokken partijen – op efficiënte en pragmatische wijze toe te werken naar duurzaam herstel. Daarbij vormt het vinden van werk dat aansluit op de mogelijkheden altijd het uitgangspunt. Is dit niet mogelijk en beoordeelt onze bedrijfsarts dat er sprake is van zogeheten duurzame (volledige) arbeidsongeschiktheid? Dan weten we snel de juiste acties in gang te zetten. Dat zorgt voor duidelijkheid en zekerheid; zowel voor de medewerker als voor de werkgever.
Als Arboservice zijn wij ervan overtuigd dat je als adviseur veel waarde kunt toevoegen als je direct contact hebt met zowel medewerker als werkgever. Altijd eigen oordeelsvorming en daarmee hoor- en wederhoor. Daarom werken wij graag op locatie. Na een uitgebreide scan van de organisatie en de dossiers bepalen wij de status: wat gaat goed, wat kan beter en welke dossiers of processen vragen om (directe) actie. Wij kijken waar we de meeste meerwaarde kunnen hebben op het gebied van:
Je kunt de adviseurs van Arboservice inzetten voor verschillende werkzaamheden rondom WIA Casemanagement.
Klik hieronder op een van de termen voor meer informatie.
Vanaf de eerste dag van ziekmelden hebben zowel werkgever als medewerker verplichtingen. Wij begeleiden je in het voldoen aan deze verplichtingen – van ziekmelding tot het indienen van de WIA-aanvraag. Wij staan je gedurende die twee jaar bij met raad en daad, zorgen voor orde en overzicht en geven concrete en praktische tips voor het verbeteren van de aanpak van (toekomstige) verzuimdossiers.
Als wij onder Taakdelegatie werken, dan nemen wij een deel van de taken van de bedrijfsarts over. Daardoor worden dossiers snel en efficiënt opgepakt. Belangrijk detail is dat we BIG geregistreerd zijn en jarenlange verpleegkundige ervaring hebben. Die medische achtergrond helpt ons om een goede inschatting maken van de medische situatie van jouw medewerker. Zo vertrouwen wij niet (alleen) op cijfers en dossiers, maar kijken wij ook met een klinische blik naar je medewerker. Hoe zit iemand erbij, hoe beweegt en hoe gedraagt hij of zij zich? We weten welke vragen we moeten stellen aan jou en je medewerker om een zo neutraal mogelijk beeld van de situatie te creëren. Bij twijfel houden wij altijd ruggenspraak met één van onze bedrijfsartsen. Dat stelt ons in staat om een juiste inschatting te maken wat er moet gebeuren om tot het een duurzaam resultaat te komen. Uiteraard altijd met respect voor de mogelijkheden en beperkingen van je medewerker en met de kaders van de privacywet- en regelgeving in het achterhoofd.
Bij aanvang van de samenwerking brengen we de risicovolle verzuimdossiers van de afgelopen drie jaar in kaart, herstellen we waar nodig en zetten we de benodigde acties in gang. Ook richten we de processen zo in dat je loonsancties in de toekomst kunt voorkomen. Bovendien leren we de mensen, die verantwoordelijk zijn voor verzuimdossiers binnen jouw organisatie, hoe ze risicovolle dossiers kunnen signaleren en loonsancties kunnen voorkomen. Loonsancties zijn namelijk vrijwel altijd te voorkomen. Heb je als werkgever een loonsanctie gekregen, dan is er werk aan de winkel. In dat geval gaan we direct aan de slag om de dossiers zo snel mogelijk te herstellen.
Als je als werkgever mensen in dienst hebt die (gedeeltelijk) arbeidsongeschikt zijn, kun je aanspraak maken op vangnet/no risk, subsidies en/of loonkosten voordelen. Deze regelingen verlagen de werkgeversrisico’s en zorgen voor behoorlijke kostenbesparingen. Als gecertificeerd arbodienstverlener inventariseren wij voor je welke subsidies, stimulering- en compensatieregelingen voor jou van toepassing zijn en helpen je bij het optimaal benutten ervan. Samen beperken we de risico’s en zorgen we voor een kostenbesparing.
Om verzuim daadwerkelijk omlaag te brengen, moeten de betrokken zorgdeskundigen goed op elkaar zijn ingespeeld. We checken de kennis en kunde van je huidige providerboog en geven advies om deze verder te verbeteren of aan te vullen.
Heb je als medewerker een WIA-beschikking ontvangen, dan controleren de casemanagers van Arboservice deze beschikking op verschillende elementen. Daarbij kijken we naar verschillende elementen. Denk daarbij aan het maatmanloon, het arbeidsongeschiktheidspercentage en de praktische en theoretische verdiencapaciteit. Bij onjuistheden informeren we de werkgever en (ex-)medewerker over een eventuele bezwaarprocedure en begeleiden deze procedure waar nodig.
Iedere medewerker heeft het recht op een second opinion. Dat betekent dat hij een andere bedrijfsarts mag raadplegen als hij het niet eens is met het advies van de behandelend bedrijfsarts.
Wanneer een second opinion?
Een medewerker kan een second opinion aanvragen als hij het niet eens is met bepaalde adviezen van de bedrijfsarts. Dit kan gaan om zaken als:
De second opinion gaat over de individuele, persoonsgerichte adviezen van de bedrijfsarts en niet over collectieve zaken als bijvoorbeeld het verzuimbeleid of de risico-inventarisatie.
Hoe werkt een second opinion bij Arboservice?
Alleen een medewerker kan een second opinion aanvragen. Als een medewerker een second opinion wenst, vraagt hij of zij dit aan bij zijn bedrijfsarts. De bedrijfsarts mag dit verzoek niet weigeren, tenzij hiervoor zwaarwegende argumenten zijn. Voorbeelden hiervan zijn:
In dat geval moet de bedrijfsarts kunnen motiveren waarom er geen second opinion komt. Gaat de bedrijfsarts wel akkoord met een second opinion? Dan bepaalt de bedrijfsarts samen met de medewerker de vraagstelling voor de arts die de second opinion uitvoert.
Een BIG-geregistreerde bedrijfsarts van de Landelijke pool bedrijfsartsen voert in principe de second opinion uit, tenzij de werkgever andere afspraken heeft gemaakt. Vanzelfsprekend voldoen de bedrijfsartsen uit de pool aan de geldende regelgeving. De meest actuele lijst van bedrijfsartsen vindt u op www.bedrijfsartsensecondopinion.nl.
De medewerker kan kiezen voor een specifieke bedrijfsarts die niet deelneemt aan de Landelijke pool bedrijfsartsen. In dat geval hoeft de werkgever de kosten niet te dragen. Heeft de medewerker een keuze gemaakt dan stuurt de bedrijfsarts met toestemming van de medewerker alle noodzakelijke informatie naar de second opinion arts. Het advies van de eerste bedrijfsarts blijft in principe van kracht.
Kortom; Arboservice kijkt met een frisse blik naar het ziekteverzuim en de processen binnen je organisatie. Ben je op zoek naar een toegewijde, betrokken en pragmatische arbodienstverlener die de financiële risico’s van je organisatie reduceert en verzuimkosten beperkt.
Dokter van Deenweg 13
8025 BP Zwolle
085 00 44 297
info@arboservice.nl
©Fotografie; Leevfotografie.nl
©Website; Developing.nl
RCCM© en ROV© opgeleid
Lidmaatschap bij VeReFi
BIG registratie
Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem. Nulla consequat massa quis enim. Donec pede justo, fringilla vel, aliquet nec, vulputate eget, arcu. In enim justo, rhoncus ut, imperdiet a, venenatis vitae, justo. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium. Integer tincidunt. Cras dapibus. Vivamus elementum semper nisi.
Aliquam lorem ante, dapibus in, viverra quis, feugiat a, tellus. Phasellus viverra nulla ut metus varius laoreet. Quisque rutrum. Aenean imperdiet. Etiam ultricies nisi vel augue. Curabitur ullamcorper ultricies nisi. Nam eget dui.
Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem. Nulla consequat massa quis enim. Donec pede justo, fringilla vel, aliquet nec, vulputate eget, arcu. In enim justo, rhoncus ut, imperdiet a, venenatis vitae, justo. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium. Integer tincidunt. Cras dapibus. Vivamus elementum semper nisi.
Aliquam lorem ante, dapibus in, viverra quis, feugiat a, tellus. Phasellus viverra nulla ut metus varius laoreet. Quisque rutrum. Aenean imperdiet. Etiam ultricies nisi vel augue. Curabitur ullamcorper ultricies nisi. Nam eget dui.
Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem. Nulla consequat massa quis enim. Donec pede justo, fringilla vel, aliquet nec, vulputate eget, arcu. In enim justo, rhoncus ut, imperdiet a, venenatis vitae, justo. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium. Integer tincidunt. Cras dapibus. Vivamus elementum semper nisi.
Aliquam lorem ante, dapibus in, viverra quis, feugiat a, tellus. Phasellus viverra nulla ut metus varius laoreet. Quisque rutrum. Aenean imperdiet. Etiam ultricies nisi vel augue. Curabitur ullamcorper ultricies nisi. Nam eget dui.
Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem. Nulla consequat massa quis enim. Donec pede justo, fringilla vel, aliquet nec, vulputate eget, arcu. In enim justo, rhoncus ut, imperdiet a, venenatis vitae, justo. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium. Integer tincidunt. Cras dapibus. Vivamus elementum semper nisi.
Aliquam lorem ante, dapibus in, viverra quis, feugiat a, tellus. Phasellus viverra nulla ut metus varius laoreet. Quisque rutrum. Aenean imperdiet. Etiam ultricies nisi vel augue. Curabitur ullamcorper ultricies nisi. Nam eget dui.